В професійній освіті сьогодні актуальною є розробка інноваційних технологій навчання, які забезпечують якісну підготовку майбутніх кваліфікованих робітників.
3 грудня 2014 року в ДНЗ «Мелітопольське ВПУ» пройшов відкритий урок викладача з електротехніки Головльової Юлії Іванівни на тему: «Нагрівання проводів. Максимально допустимий (номінальний) струм у проводі. Вибір перерізу проводу залежно від максимально допустимого струму у проводі».
На уроці були використані цікаві технології: ігрова та організації групової навчальної діяльності. Під час уроку учні були об’єднані в дві команди «Струм» та «Електрон», між якими було проведено змагання.
Мотивувати на навчальну діяльність вчитель почав із цікавих загадок про прилади, основне місце в роботі яких відіграє нагрівання під дією струму. В ході гри учні помітно активізувалися, захоплюючись розв’язанням практичних задач та можливістю застосування отриманих знань у повсякденному житті.
Отже, групова діяльність сприяє активізації та результативності навчання, розвитку комунікабельності і толерантності учнів, вихованню гуманних стосунків між ними, самостійності, вмінню доводити свою точку зору і відстоювати її, а також прислуховуватися до думок товаришів.
Враховуючи факт невисокої загальної підготовки учнів професійно-технічних закладів доводиться знаходити такі методі, які сприятимуть кращому засвоєнню матеріалу й розвитку здібностей кожного учня.
Під час роботи у малих групах розподіл видів робіт у групі був такий: слабкі - розшукували потрібні таблиці, формули; учні середнього рівня підготовки - виконували математичні розрахунки, а більш обізнані – складали алгоритм розв’язування. Юлія Іванівна протягом уроку контролювала хід роботи у групах, відповідала на запитання, регулювала суперечливі ситуації, надавали необхідну допомогу або спонукала до такої допомоги членів групи. Для ефективного проведення уроку викладач систематично працювала з лідерами груп, перевіряючи рівень їх знань.
Проведений урок показав, що застосування активізації пізнавальної діяльності учнів за допомогою ділової гри дав високий рівень засвоєння матеріалу.
Розуміння пріоритетності освіти поволі повертається в наше суспільство, всім організаціям хочеться мати справу не просто з дипломованими спеціалістами, а в першу чергу - з компетентним персоналом. Тому проведення уроків, під час яких учні зрозуміють велике значення отриманих знань для майбутньої професії – найнеобхідніше в профтехосвіті.
Голова методичної комісії викладачів
та майстрів слюсарних професій
Головльова Ю.І.
|