Меню сайту
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всего ответов: 118

влажность:

давление:

ветер:

Календар
«  Квітень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Національна дитяча гаряча лінія

Організацію і керівництво роботою з соціального захисту учнів в училищі здійснює заступник директора з виховної роботи, в групах – класні керівники та майстри виробничого навчання, викладачі, соціальний педагог, практичний психолог, в гуртожитку – вихователь. Загальне керівництво - очолює директор.

Введення до штату закладів профтехосвіти соціального педагога зумовлюється специфікою нашого учнівського контингенту, адже він має певні особливості. Для підліткового віку характерні поведінкові прояви: емансипація, групування з однолітками, статеве дозрівання, що потребує особливої уваги дорослих. Разом з тим в училищі станом на 01.09.2013 навчався 31 учень з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з них – 20 на повному державному утриманні. На сьогодні загальна кількість таких дітей в училищі – 21, на повному державному утриманні – 11 учнів. Майже половина наших вихованців – це діти з малозабезпечених, неповних, часто неблагополучних сімей.

Соціальний захист учнів забезпечується задля сприяння взаємодії навчального закладу, сім’ї, служб у справах неповнолітніх, соціального захисту, центрів соціальних служб для молоді, органів місцевого самоврядування, неурядових та громадських організацій, кримінальної міліції та інших підрозділів державних адміністрацій з метою адаптації дитини до вимог соціального середовища і створення умов для її сприятливого розвитку.

Здійснення соціальної роботи зі всіма учнями училища, згідно з методичними рекомендаціями, необхідно розпочинати зі створення сприятливих умов для задоволення їх потреб у добровільному виборі виду діяльності, активної участі в творчій, культурологічній, спортивній і оздоровчій діяльності.

Всі педагогічні працівники училища мають своєю діяльністю сприяти розкриттю здібностей, талантів, обдарувань наших вихованців через їх участь у науковій, технічній, художній творчості, залучення до роботи в учнівському самоврядуванні, до культурно-освітньої, профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої та інших видів робіт.

Соціальна робота має бути спрямована на здійснення соціальної опіки, допомоги та патронажу соціально незахищених категорій дітей та молоді з метою подолання життєвих труднощів, збереження, підвищення їх соціального статусу.

Створення позитивної психолого-педагогічної атмосфери та відповідних матеріальних умов дозволяє покласти в основу виховної роботи в училищі з учнями підхід, який базується на визначенні неповторності та самоцінності особистості. У цьому випадку сутність позаурочної виховної діяльності є насамперед - включення особистості в різноманітні види діяльності після занять.

Організація дозвілля учнів потребує певної системи і підбору тем для ознайомлення та обговорення, якими зацікавлені самі учні. Серед методів та форм виховання учнівської молоді пріоритетна роль має належати активним методам, що базуються на демократичному стилі взаємодії.

До таких методів належать: ситуаційно-рольові ігри, метод відкритої трибуни, соціально-психологічні тренінги, інтелектуальні аукціони, "мозкові атаки", метод аналізу соціальних ситуацій з моралістичним характером. Крім цих методів, ефективними є і традиційні: бесіди, диспути, лекції, семінари, різні форми роботи з книжкою, періодичною пресою, інформацією "Інтернету" та інші.

Для організації виховання учнівського колективу використовуються такі форми:

Громадянська освіта, яка формує в учнів активну політичну свідомість. Особливу увагу необхідно звертати на виховання в учнів поваги до інституцій держави, їхньої законослухняності. Під час викладання суспільно-гуманітарних предметів використовувати нетрадиційні форми: диспути, рольові ігри, обговорення публіцистичних статей, вивчення, аналіз та обговорення державних документів, реферативних виступів, "круглих столів".

Виховання правової культури в учнів потребує проведення широкої роз'яснювальної роботи щодо вивчення основних положень нормативних актів, які діють в Україні, вивчення правових норм, які гарантують право особи, родини, нації.

Організація та проведення заходів щодо попередження злочинності та правопорушень, протидії розповсюдженню наркоманії, пияцтва, тютюнопаління, захворювання на СНІД здійснюються відповідно до розроблених планів та відповідних програм.

Найбільш ефективними формами організації виховного процесу є:

  • словесні (інформація, роз'яснення, зустрічі, збори, конференції, заочні екскурсії);
  • практичні (екскурсії, походи, конкурси, олімпіади, спартакіади);
  • наочні (творчі виставки, книжкові стенди, стінгазети).

Дуже важливо виховувати в учнів культуру інтелектуальної праці, раціональне конспектування, складання реферативних оглядів, володіння ефективними прийомами навчання, роботу з різними джерелами інформації (підручниками, монографіями, довідниками, періодикою, літературою іноземними мовами, мережею Інтернет). Разом з тим, формувати в учнів вміння критично ставитись до інформації, здатності до формулювання і обґрунтування власної думки.

Важливим аспектом виховної роботи є організація в училищі роботи з формування дієвого учнівського самоврядування - як засобу участі в управлінні на засадах самодіяльності й самоврегулювання. Приймаючи участь у розв'язанні різних проблем, учень розвиває практичні навички управління громадськими справами, сприяє оволодінню системою знань, умінь і навичок, необхідних для виконання соціальних, організаторських та інших функцій майбутнього фахівця. На мою думку в нашому училищі ця робота знаходиться не на найвищому рівні і потребує покращення, особливо з огляду на те, що в 22 травня на базі нашого училища відбудеться обласний семінар-практикум заступників директорів з виховної роботи на тему: «Формування лідерських якостей учнівської молоді» та одночасно з ним Школа лідерів учнівського самоврядування «Формування лідерських навичок молоді до активної участі у громадському житті».

Активізуючи учнівське самоврядування маємо змогу виховувати в майбутніх спеціалістів соціальну відповідальність, розвивати прагнення до наукового пошуку, підвищення рівня самостійності.

З метою покращення виховної роботи на первинній ланці – на уроках та позаурочних заходах в кожній групі, вбачається доцільним включати організацію соціальної роботи та виховні питання в атестаційні вимоги до педагогічних працівників. А також разом з тим, вирішувати питання про моральне та матеріальне стимулювання педагогів, що здійснюють виховну роботу на високому рівні.

Довідкою за результатами перевірки стану виховної роботи в училищі спеціалістом служби у справах дітей Мелітопольської міської ради 14.03.14 зазначено, що:

У навчальному закладі розроблено необхідний методичний матеріал щодо проведення профілактики правопорушень, насилля, алкогольної та наркотичної залежності, щодо роботи з правової освіти та морального виховання.

Педагогічним колективом контролюється відвідування учнями навчальних занять та проводиться робота з профілактики правопорушень серед них.

З метою підвищення ефективності цієї роботи рекомендовано:

- посилити заходи щодо зменшення кількості пропусків занять без поважних причин, в разі відсутності дитини в училищі протягом 10 днів негайно повідомляти відповідні служби, за наявності в училищі дітей, які ухиляються від навчання, продовжити практику винесення питання на засідання робочої групи при Координаційній раді з питань запобігання дитячої безпритульності і бездоглядності при службі у справах дітей Мелітопольської міської ради;

- своєчасно інформувати службу у справах дітей та Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді про дітей, які виховуються в сім’ях, які перебувають в складних життєвих обставинах;

- посилити роботу щодо залучення дітей до позаурочної зайнятості, участі в роботі гуртків та секцій, особливо дітей з числа тих, хто перебуває на обліку;

- покращити роботу щодо проведення  психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці дітей, схильності до правопорушень.

Останні новини та оголошення


Національна дитяча гаряча лінія