В межах методичного тижня ДНЗ Мелітопольського ВПУ, що проходив з 12 по 16 січня 2015 року, методична комісія верстатних професій 14 січня провела аукціон-презентацію авторських варіантів задуму уроку. Метою цієї ділової гри були:
• удосконалення комунікативних навичок педагогів;
• поповнення скарбнички педагогічних методів і прийомів;
• створення сприятливого психологічного клімату в колективі.
Перед початком аукціону голова МК Антіфєєва І.В. оголосила тему, над якою працює методкомісія впродовж останніх 5 років. Також Ірина В’ячеславівна зробила презентацію авторського уроку з предмету «Технічне креслення» по темі «Прості розрізи». Викладач акцентувала увагу присутніх на активізації пізнавальної діяльності учнів за допомогою інноваційних технологій: ігрових ситуацій, роботи в малих групах, використанні опорних конспектів. Була продемонстрована електронна презентація до уроку, цікаві тестові завдання, відеоролики з теми.
Викладач спецпредметів Осикова О.П. розповіла, як вона систематично та цілеспрямовано впроваджує на своїх уроках інформаційні технології навчання.
Олена Прохорівна розробила тести з основних тем для підвищення ефективності контролю знань учнів. Всі ці тести є в паперовому і електронному вигляду, їх можливо використовувати на комп’ютерах. Ця програма складена таким чином, що комп’ютер сам ставить оцінку за відповідь.
Для моніторингу знань учнів також складені багаторівневі завдання, які мають 4 рівня складності – початковий, середній, достатній, високий. Таким чином, усі учні на уроках з задоволенням працюють. Кожен з них обирає ті завдання, які здатний розв’язати. Це розширює межі самостійної роботи учнів, контроль перетворюється з нецікавої і не дуже приємної для учнів процедури на творчість з індивідуальним підходом до кожного учня.
При підготовці до уроків Олена Прохорівна склала багато електроних презентацій, яки ефективно використовує на уроках.
Працюючи з ресурсами мережі Інтернет, вона використовує фрагменти відеоматеріалів при поясненні нового матеріалу, що сприяє формуванню в учнів інтересу до майбутньої професії, до спецпредметів, розширенню технічної ерудиції учнів і кругозору.
Майстер виробничого навчання Швецова О.М. ознайомила присутніх зі своїм баченням методів і прийомів активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках виробничого навчання і продемонструвала роздатковий матеріал, електрифіковані стенди, інші наочні посібники, дидактичні матеріали.
Черкашина Н.М., майстер виробничого навчання розповіла, як вона впроваджує інноваційні технології не тільки на уроках, а і в позакласній діяльності: при створенні електронних енциклопедій з професії, проведенні технічних вікторин, аукціонів знань тощо.
Після ознайомлення з педагогічним досвітом викладачів і майстрів виробничого навчання була проведена ігрова програма «Аукціон педагогічних знань». Команди обирали питання з різних галузей знань: педагогіки, психології, права тощо.
Ці питання мали віртуальну вартість – 1, 2, 3, 4 фунтиків.
Отримавши визначену кількість віртуальних грошей у наступному етапі гри, який проводила майстер Черкащина Н.М., команди боролися по правилам аукціону і викупляли лоти з призами.
Ділова гра проходила у теплій, дружній атмосфері і завершилася чаюванням з солодощами.
|